Skip to content

Administratief hr-medewerker

Nederland, Noord-Holland, AmsterdamHr & payroll services

Functieomschrijving

Wil jij een volgende stap zetten in de wereld van hr en jezelf verder ontwikkelen op het gebied van personeelsadministratie? Voor ons team in Amsterdam zijn wij op zoek naar een nieuwe collega die samen met ons de hr-administratie van onze klanten gewoon goed gaat regelen!

Zo maak jij het verschil

Als medewerker personeelsadministratie heb jij een belangrijke rol in onze dienstverlening. Klanten die hun hr-administratie aan ons hebben uitbesteed, vertrouwen namelijk dagelijks op jouw expertise. Voor jouw eigen set aan klanten verzorg jij de gehele personeelsadministratie; van indiensttreding tot uitdiensttreding. Je kan uiteenlopende vragen ontvangen over de verwerking van personeelsmutaties en arbeidsvoorwaarden. Als een medewerker van een klant een interne verschuiving maakt dan check jij nog even of dit juist is vastgelegd. Ook zorg jij ervoor dat stukken (arbeidscontracten tot studieovereenkomsten) op tijd en compleet worden aangeleverd en verwerkt. Genoeg te doen en geen dag hetzelfde! Gelukkig sta je er niet alleen voor; je werkt samen met gedreven collega's die alles op alles zetten om onze klantwaarde te maximaliseren.


Een greep uit jouw werkzaamheden:

  • Je stelt arbeidscontracten op op basis van de informatie die je krijgt van de klant;
  • Je verzorgt alle administratieve processen rondom de indiensttreding van nieuwe medewerkers;
  • Je bouwt een nieuw personeelsdossier op voor nieuwe medewerkers;
  • Je legt alle secundaire arbeidsvoorwaarden vast, zoals opleidingen, reiskosten, mobiliteitsbudget etc.;
  • Je controleert en verwerkt alle mutaties en zorgt dat deze ook worden verwerkt in een contractwijziging;
  • Je verzorgt de aan- en afmelding van de medewerker bij het pensioenfonds;
  • Je verzorgt alle administratieve processen rondom de uitdiensttreding van medewerkers en zorgt dat aan alle wettelijke voorwaarden wordt voldaan.

Vereisten

Dit heb je ervoor nodig en breng je mee

Als administratief hr-medewerker is het belangrijk dat je gestructureerd kunt werken. Omdat je met vertrouwelijke persoonsgegevens werkt, ben jij absoluut integer en werk je altijd nauwkeurig. Medewerkers van jouw klanten kunnen jou zowel telefonisch vragen stellen of via een ticket. Het is daarom belangrijk dat je communicatief vaardig bent en ook goed door durft te vragen, zodat je de vraag achter de vraag kunt achterhalen. 


Als medewerker personeelsadministratie heb jij verder:

  • Minimaal een afgeronde mbo-diploma niveau 4, bijvoorbeeld human resource management;

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau;

  • Minimaal 1 jaar recente en relevante werkervaring;

  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.


Wat je ziet en wat je krijgt

Wat je als eerste ziet, is ons gezellige kantoor in Amsterdam. Je komt te werken op de grootste afdeling van onze organisatie. We werken dan ook voor heel veel verschillende en mooie klanten: commerciële klanten en not-for-profit organisaties. Sommige klanten groot, andere wat kleiner. Daarbij zijn we verantwoordelijk voor de hr(verwerking) die klanten aan ons hebben uitbesteed. Omdat het aantal klanten blijft groeien, liggen er veel doorgroeikansen, bijvoorbeeld richting hr-consultant. Maar ook kun je denken aan een rol interim hr-professional. Visma YouServe stimuleert je ontwikkeling proactief. Logisch voor een organisatie die vindt dat medewerkers zelf de regie over hun carrière mogen en kunnen voeren!


De arbeidsvoorwaarden zijn marktconform, waarbij je mag rekenen op:

  • Volop kansen om te groeien, zowel op professioneel als persoonlijk vlak;

  • Een carrièrepad dat je zelf opstelt in samenspraak met je leidinggevende;

  • Een open cultuur met veel vrijheid en ruimte voor eigen initiatief;

  • Een salaris (afhankelijk van ervaring) tussen de 2.400 en 3.200 euro (op basis van 40 uur);

  • 28 vakantiedagen;

  • hybride werken: flexibele werktijden, autonomie en een combinatie van thuis en op kantoor werken;

  • een goede thuiswerkregeling: € 2,- per thuiswerkdag en een vergoeding om jouw thuiswerkplek mee in te richten.


Wij zijn Visma YouServe

Wij zijn Visma | YouServe. Voorheen onderdeel van Visma | Raet, maar sinds 2021 afgesplitst om op een geheel eigen wijze de zakelijke markt te bedienen. Wij willen de volgende stap zetten in de wereld van hr & payroll. Wat ons uniek maakt, is dat wij niet alleen software leveren, maar vooral een kennishuis en dienstverlener zijn. Wij helpen onze klanten namelijk om hun hr-zaken goed te regelen en naar een volgend niveau te brengen.


Je wordt onderdeel van Visma YouServe: een dynamische organisatie waar ruim 550 medewerkers werken. Stuk voor stuk vernieuwend, relevant, daadkrachtig en betrouwbaar. Onze cultuur? Dat is: klaarstaan voor elkaar, op elkaar kunnen vertrouwen, gelijkwaardigheid en in een open en informele sfeer samen het beste doen voor klanten.


Direct solliciteren en meer weten

Is jouw interesse in de functie van medewerker personeelsadministratie gewekt? Solliciteer vandaag nog! Wil je eerst nog wat meer weten? Dan kun je contact opnemen met Lisa van der Tol (corporate recruiter), bereikbaar via 06 5140 3907 of lisa.vandertol@visma.com.

of

Werken bij YouServe betekent samenwerken met ruim 500 collega’s die toegewijd en verantwoordelijk zijn, inclusief zijn in hun denken en ondernemend van geest zijn.