Overslaan naar content



"We zijn een afdeling met zeer gedreven mensen die in alles het beste willen doen voor onze klanten"

Hadewich Dingjan, director hr & payroll services, vertelt over haar afdeling en op welke manier zij het verschil voor onze klanten maken.

Van dagelijkse mutaties naar een correcte salarisuitbetaling

Met ruim 250 medewerkers verdeeld over twaalf teams in Amsterdam, Amersfoort en Drachten is hr & payroll services een grote afdeling binnen YouServe. We werken dan ook voor heel veel verschillende en mooie klanten: commerciële klanten en not-for-profit organisaties. Sommige klanten groot, andere wat kleiner. Daarbij zijn we verantwoordelijk voor de payroll(verwerking) die klanten aan YouServe hebben uitbesteed. We verzorgen voor deze klanten de hr- en salarisadministratie of een deel ervan, afhankelijk van de dienstverlening die we met de klant hebben afgesproken.

Op welke manier is de afdeling ingericht?

We hebben twee takken binnen hr & payroll services. Onze hr-administratie verwerkt alle dagelijkse mutaties, bijvoorbeeld vakantiedagen die medewerkers van klanten in systemen invoeren of andere mutaties die van invloed zijn op het salaris. De salarisadministratie binnen onze afdeling controleert de verwerkte mutaties, past deze waar nodig nog aan en draait aan het einde van iedere maand de daadwerkelijke payroll voor klanten uit. Op grond van deze ‘run’ worden de salarissen aan de medewerkers bij klanten uitbetaald. Ook verzorgen onze collega’s hier de (belasting)aangiftes die klanten periodiek moeten doen en verwerken de pensioenen. Ieder team binnen deze twee takken is gekoppeld aan een bepaalde klant of aan een vaste groep klanten. Tussen onze twee takken zit functioneel een ‘Chinese muur’; voor maximale betrouwbaarheid en een foutloze verwerking van deze voor klanten (en hun medewerkers) cruciale en gevoelige administratie zijn de werkzaamheden strikt gescheiden.

Verder kennen we binnen de afdeling een team ‘specials’ dat zich voor klanten bezighoudt met de wat lastigere zaken en vragen op het gebied van de hr- en salarisadministratie. Denk aan complexe verlof- en mobiliteitsregelingen of het wagenparkbeheer. Een team van experts met specifieke kennis van bepaalde hr-onderwerpen waarbij we klanten ondersteunen.

Tot slot hebben we een relatief nieuw team van zes Service Delivery Managers. De collega’s in dit team zijn voor de hele dienstverlening van YouServe, dus over alle afdelingen heen,  het eerste aanspreekpunt voor onze bestaande klanten. Zij zijn de spil in de relatie met de klant en ervoor verantwoordelijk dat we hetgeen we met de klant afspreken ook echt volgens afspraak en verwachting leveren. 

Hoe zou je de cultuur binnen de afdeling beschrijven?

Na een organisatieverandering vormen we nu aan de hand van een breed gedragen programma met elkaar een cultuur waarin iedere medewerker op zijn of haar manier kan uitblinken en met veel plezier werkt. Pak bij een probleem van de klant proactief het eigenaarschap, gooi het probleem niet over de schutting, maar neem je verantwoording in het oplossen ervan, is daarin een belangrijk principe. Goed binnen je team en met andere teams (ook op de andere locaties) samenwerken is in onze ogen de basis voor succes in je eigen werk en voor een succesvolle afdeling als geheel.

Daarbij zijn we een afdeling met zeer gedreven mensen die in alles het beste willen doen voor de klant. We kijken met elkaar altijd kritisch of hetgeen we doen ook daadwerkelijk waarde toevoegt voor onze klanten. HR & payroll services is een fijne werkomgeving waarin je als medewerker een onmisbare schakel bent in werk dat er voor onze klanten en hun medewerkers echt toe doet.

Waarom werken bij de afdeling hr & payroll services?

We zijn aan de ene kant een stevige organisatie met een ruime historie en met ongeveer 500 zeer betrokken collega’s. Aan de andere kant zijn we sinds 1 augustus 2021 een nieuw merk in de markt, met een fantastische dienstverlening voor onze klanten en met baanbrekende plannen om te groeien. Dat geldt voor YouServe in zijn geheel, maar zeker ook voor de afdeling hr & payroll services. We werken dagelijks met elkaar aan nog betere diensten voor de klant. Als medewerker heb je alle ruimte om hieraan vanuit je eigen kennis, ervaring en ideeën je steentje bij te dragen. Een werkomgeving dus die je zelf mee helpt te vormen. Daarbij bieden we je veel mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen. Door opleidingen en trainingen te volgen, maar ook door je de kans te geven om door te groeien binnen ons bedrijf.  

Kort samengevat: werken bij hr & payroll services betekent werken in superleuke teams die mooie dingen voor klanten doen, met steengoed management, voor prachtige klanten, met geweldige carrièrekansen en met veel verschillende functies waarvan er vast wel een perfect bij jou past.

Word jij Hadewich haar nieuwe collega?

Openstaande vacatures

Medewerker HR-servicedesk | Amsterdam
Hybride
  • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
  • Sassenheim, Zuid-Holland, Nederland
+1 meer
Salarisadministrateur | Amsterdam
Hybride
  • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland