Skip to content

Als je een stevig fundament wilt leggen voor een verdere carrière in de hr is dit de ideale baan.

‘‘Niet iedereen heeft direct een beeld bij wat het werk op de hr-servicedesk van Visma ǀ YouServe inhoudt. Ik heb telefonisch en digitaal contact met de medewerkers van onze klanten over deels eenvoudige vragen die zij hebben, maar het is veel meer dan dat. Veel vragen die ik krijg over de hr- en salarisadministratie die wij voor organisaties verzorgen stellen echt hoge eisen aan mijn inhoudelijke kennis op het vlak van hr. Bijvoorbeeld rond wettelijke regelingen voor geboorteverlof of toeslagen. Dat maakt mijn werk erg breed en interessant. In de tijd dat ik hier nu zit heb ik al heel veel geleerd over diverse regelingen bij onze klanten.’

In juni 2021 begon Lennard van Duijn (26) als junior online hr-advisor bij de servicedesk van Visma ǀ YouServe. ‘Ik heb hrm gestudeerd aan de Hogeschool van Leiden en wilde hier ook iets mee doen. In het werk dat ik hiervoor deed lag de focus vooral op administratie; ik wilde meer bezig zijn met het informeren en ondersteunen van mensen . Een functie waarin ik veel contact heb met medewerkers leek mij dan ook erg leuk. Toen ik de vacature voor mijn huidige functie zag, sprak deze mij direct aan: precies de combinatie van werkzaamheden die ik zocht. Tijdens een eerste kennismaking kreeg ik bovendien onmiddellijk de indruk dat Visma ǀ YouServe een heel leuk bedrijf is om voor te werken. De beslissing om hier te solliciteren was snel genomen en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad.’

Iedere dag is anders en je weet van tevoren nooit precies wat er op je afkomt. Het geeft mij ook veel voldoening als ik aan het einde van de werkdag m’n computer uitzet en weet dat ik weer flink wat mensen geholpen heb.

Lennard werkt met in totaal veertien collega’s in een van de twee teams van de servicedesk. Hij is voor drie grote klanten die gebruikmaken van de brede dienstverlening van Visma ǀ YouServe aanspreekpunt voor medewerkers met vragen of verzoeken. ‘Iedere dag om 9.00 uur hebben we een dagstart met het hele team. In coronatijd werken we natuurlijk vooral vanuit huis, dus dit gebeurt ook online. Tijdens dit teamoverleg bespreken we alles dat met ons werk te maken heeft. Dat kunnen specifieke vragen over onze diensten zijn of meer algemene zaken die betrekking hebben op onze klanten. Gelukkig is er ook altijd de gelegenheid om gewoon gezellig met elkaar bij te praten en er wordt ook behoorlijk wat afgelachen. De sfeer binnen ons team is sowieso heel open, sociaal en informeel. Alles is bespreekbaar en we gaan met veel respect voor iedereen met elkaar om. Dat is trouwens in zijn algemeenheid wel de cultuur binnen Visma ǀ YouServe; echt een prettige en betrokken werkgever.’

‘Wat mij ook direct opviel toen ik hier begon, was de goede begeleiding die ik kreeg en de ruimte om rustig in te werken. Ook al heb ik hrm gestudeerd, de onderwerpen waarover we hier iedere dag vragen krijgen zijn toch wel heel specifiek. En ook de verschillende systemen die we hebben en de dienstverlening-op-maat die voor iedere klant anders is vereisen wel de nodige inwerktijd. Maar vanaf de eerste dag werd ik hier door ervaren collega’s bij geholpen en ook nu nog kan ik altijd bij iedereen terecht als ik ergens niet uitkom. Dat is wel erg fijn.’

Uit alles blijkt dat Lennard zijn werk met veel plezier doet. ‘Het kan hier soms best hectisch zijn en je krijgt ook weleens mensen aan de telefoon die je niet al te vriendelijk benaderen. Het is daarom belangrijk dat je altijd rustig blijft en ook over de nodige tact beschikt. Maar dat vind ik ook juist het boeiende aan mijn baan: iedere dag is anders en je weet van tevoren nooit precies wat er op je afkomt. Het geeft mij ook veel voldoening als ik aan het einde van de werkdag m’n computer uitzet en weet dat ik weer flink wat mensen geholpen heb. Of dat ik vragen die bij een andere afdeling neergelegd moeten worden op de juiste en volledige wijze heb aangeleverd. En ondertussen leer ik door alle verschillende vragen en verzoeken die voorbijkomen steeds nieuwe dingen: zo sta ik nooit stil in mijn eigen ontwikkeling.’

‘Over persoonlijke ontwikkeling gesproken… dit is bij Visma ǀ YouServe ook echt goed geregeld. Er zijn veel mogelijkheden om trainingen en opleidingen te volgen als je dit wilt. En ik zie om me heen mensen ook snel doorgroeien binnen de organisatie. Bijvoorbeeld naar een functie als senior in het team of naar een hr-functie bij een andere afdeling. Natuurlijk is het daarvoor wel belangrijk dat je zelf initiatief neemt en ook laat zien dat je de ambitie hebt om stappen te zetten. Maar als je een stevig fundament wilt leggen voor een verdere carrière in de hr is dit de ideale baan. Ik kan iedereen die zichzelf verder wil ontwikkelen binnen dit mooie vakgebied, die mensen helpen leuk vindt en die graag werkt bij een bedrijf dat je veel kansen biedt om alles uit jezelf te halen aanraden om bij de servicedesk van Visma ǀ YouServe te solliciteren!

Als je een stevig fundament wilt leggen voor een verdere carrière in de hr is dit de ideale baan.

Word jij Lennard zijn nieuwe collega?

Openstaande vacatures

Medewerker hr-servicedeskNederland, Noord-Holland, Amsterdam
Senior medewerker hr-servicedeskNederland, Noord-Holland, Amsterdam
Support consultant payrollRemoteNederland, Utrecht, Amersfoort