Overslaan naar content

"De sfeer is hier erg leuk, dat merkte ik al bij de eerste kennismaking. Echt een warm bad"

In 2017 begon Sharida Rahamat als online hr-adivseur bij de servicedesk van YouServe. Daarvoor werkte ze jarenlang op de hr-afdeling van verschillende organisaties; commercieel en non-profit.

De uitdaging gevonden die ik nodig had

‘Toen ik met de servicedesk van YouServe in contact kwam, twijfelde ik of het werk wel bij mij zou passen. Ik had al flink wat ervaring op het gebied van hr en dacht dat de functie hier te weinig inhoudelijk zou zijn. Maar het tegendeel blijkt het geval. Ik heb aan de telefoon vaak heel leuke gesprekken en kan direct of door experts binnen onze organisatie bij te schakelen veel voor mensen betekenen. Ik krijg dagelijks vragen waarvoor behoorlijke kennis van hr nodig is. Echt interessant!’

In 2017 begon Sharida Rahamat als online hr-advisor bij de servicedesk van YouServe. Daarvoor werkte ze jarenlang op de hr-afdeling van verschillende organisaties; commercieel en non-profit. Dit vaak in een brede rol waarin ze bij één bedrijf zelfs een hele nieuwe afdeling opzette. ‘Ik vind hr een erg mooi vakgebied. Je houdt je dagelijks bezig met zaken die voor mensen echt belangrijk zijn en die ze direct raken: in hun werk, maar ook persoonlijk. In de loop der jaren heb ik ook eigenlijk alle facetten van het vak wel leren kennen en bij de bedrijven waar ik hiervoor zat werkte ik met veel plezier. Alleen waren de werktijden vaak nogal onregelmatig en dat brak mij op een gegeven moment een beetje op. Ik wilde meer tijd voor mijn privéleven en daarom besloot ik eind 2016 om mijn toenmalige baan op te zeggen. Ik had nog geen ander werk, maar was ervan overtuigd dat ik wel iets zou vinden met al mijn ervaring.‘

Ik weet ’s ochtends nooit precies wat de dag mij gaat brengen. Dat maakt mijn werk ook wel heel boeiend.

Sharida heeft een bevlogen manier vertellen en enthousiast vervolgt zij daarop haar verhaal. ‘Ik werd vlak daarna door een bureau benaderd voor mijn huidige functie bij YouServe. Ondanks mijn twijfels ben ik toch maar eens bij de Servicedesk gaan praten en heb vervolgens ook een halve dag meegelopen. Ik was eigenlijk meteen verkocht. De sfeer is hier erg leuk, dat merkte ik al bij de eerste kennismaking. Echt een warm bad. Ik voelde me onmiddellijk welkom en kreeg een veel beter en ander beeld van het werk: heel dynamisch en veelzijdig. Ook een hr-functie met regelmatige werktijden; dat was dus precies wat ik zocht. Begin 2017 ben ik bij de servicedesk aan de slag gegaan en daar heb ik tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad.’

Met een team van in totaal twaalf collega’s werkt Sharida voor een aantal grote zakelijke klanten die gebruikmaken van de brede dienstverlening van YouServe. Ze beantwoordt telefonisch of digitaal vragen van medewerkers van deze klanten op het gebied van de hr- en salarisadministratie; de diensten die YouServe deze bedrijven biedt. ‘Ik weet ’s ochtends nooit precies wat de dag mij gaat brengen. Dat maakt mijn werk ook wel heel boeiend. Het ene moment help ik iemand met een eenvoudige vraag over de salarisstrook of over het gebruik van onze systemen. Vervolgens kan het zijn dat ik een telefoontje krijg waarbij een medewerker mij een vraag stelt over bijvoorbeeld verlofregelingen of over bepalingen in de cao van onze klanten. Dan ga ik tijdens het gesprek veel meer de diepte in en is mijn inhoudelijke kennis op het vlak van HR echt onmisbaar. En weet ik zelf even het antwoord op een vraag niet? Dan maak ik een zogeheten ‘ticket’ aan waarmee ik de hulp inroep van collega’s die expert zijn op een bepaald terrein.’

"Iedereen helpt elkaar, we gaan op een heel open manier met elkaar om en je staat er nooit alleen voor."

‘Dat is trouwens ook wel kenmerkend voor de cultuur hier’, zo gaat Sharida verder, ‘iedereen helpt elkaar, we gaan op een heel open manier met elkaar om en je staat er nooit alleen voor. Dit bleek al tijdens mijn inwerkperiode toen ik bij de Servicedesk startte. Ondanks mijn ruime werkervaring duurde het natuurlijk even voordat ik de systemen en processen hier onder de knie had en mijn vaardigheden goed in mijn werk kon toepassen. Ik kreeg alle tijd om me in de materie te verdiepen en werd ook erg goed begeleid door ervaren collega’s. Er word hier erg veel aandacht besteed aan het inwerken van nieuwe medewerkers. Wel zo prettig. Tegelijkertijd draaide ik vanaf de eerste dag volwaardig mee in het team en kreeg ook direct het vertrouwen om dingen zelfstandig op te pakken en mijn werk op mijn manier te plannen. Een beter begin in een nieuwe baan kan een mens zich niet wensen.’

‘Waarom ik na al die jaren nog steeds met zo veel plezier bij YouServe werk? Naast de inhoud van mijn functie is de collegialiteit binnen ons bedrijf daarin toch wel doorslaggevend. Ik heb echt een erg leuk team en de lijnen binnen ons bedrijf zijn kort. We werken best hard en willen altijd het beste doen voor onze klanten en hun medewerkers. Maar er wordt ook flink wat afgelachen, bijvoorbeeld tijdens de dagstart die we iedere ochtend als team hebben. En ook buiten werktijd doen we regelmatig gezellige dingen samen. Als je op zoek bent naar een baan waarin je inhoudelijk veel kunt met je hr-kennis en bovendien bij een erg fijne werkgever, zit je als online hr-advisor bij de servicedesk van YouServe perfect. Dat kan ik vol overtuiging zeggen.’

Word jij Sharida haar nieuwe collega?

Openstaande vacatures