Overslaan naar content



“Iedereen is heel open en behulpzaam”

Als functioneel beheerder zorgt Wim Veldink voor het onderhoud en beheer van de HR-software. Hij voelt zich erg thuis bij Visma YouServe. “Ik werk in een prettig team en door het hele bedrijf heen is iedereen altijd bereid om me te helpen. En dan is mijn werk ook nog eens heel leuk en veelzijdig!”

Van teamcoach naar IT’er

Voordat hij bij YouServe terecht kwam, was Wim 5 jaar kwaliteitsanalist in de HR-administratie bij een internationaal bedrijf. “Ik deed van alles, van teams coachen tot systemen beheren,” vertelt hij. “Daar kwam ik erachter dat ik de technische kant van mijn werk het leukst vond en er meer mee wilde doen.” Toen hij de vacature van YouServe tegenkwam, besloot hij dan ook meteen te solliciteren.

“Wat me over de streep trok, was de mooie combinatie van HR-kennis en IT en het duidelijke pakket met oplossingen voor de klant. Een ander pluspunt vond ik het grote, internationale karakter van Visma én dat het dicht bij mijn huis in Amersfoort was,” zegt hij enthousiast.

Meteen grote betrokkenheid

Tijdens de fijne sollicitatieprocedure raakte Wim helemaal overtuigd. “Het ging snel en was goed gepland. Ik maakte toen al kennis met een hogere manager en iemand uit mijn toekomstige team, waardoor ik direct veel betrokkenheid voelde.” Zijn goede gevoel bleef toen hij begon. “Ik kreeg de eerste weken een buddy die me wegwijs maakte in het team en met de manier van werken. Zo had ik iemand om al mijn vragen aan te stellen,” vertelt hij. “Ook had ik snel toegang tot een laptop en alle nodige systemen, waardoor ik meteen aan de slag kon.”

Veel afwisseling van klanten en opdrachten

Verder is hij blij met het inhoudelijke deel van zijn functie. “Ik werk in een heel prettig team dat 30 klanten bedient. Voor 11 daarvan doe ik het meest, omdat zij functioneel beheer bij ons afnemen. De afwisseling maakt het heel leuk,” legt Wim uit. Klantvragen komen binnen via een ticketsysteem en zijn steeds anders. “Dat gaat van een certificaat aanmaken tot verplichte velden aan formulieren toevoegen en van autorisaties aanpassen tot een HR-proces inrichten.”

Naast kleinere vragen pakt hij ook grote opdrachten op. Voor die flinke optimalisaties werkt hij samen met productconsultants, met wie hij samen een plan maakt. Na goedkeuring van de klant voert hij het uit. “Het leukste wat ik tot nu toe heb gedaan, is zelf een HR-proces bouwen voor een klant. Daarvoor heb ik een complete workflow voor bedrijfsmiddelen ingericht. Ze kunnen nu bijvoorbeeld heel makkelijk registreren en inzien welke medewerkers een laptop en telefoon hebben of nog moeten krijgen,” vertelt hij.

Technisch, klantgericht én commercieel

Wat Wim een groot voordeel vindt aan zijn werk, is dat hij zowel technisch als klantgericht bezig is. “Aan de ene kant doe ik veel met HR-software. En aan de andere kant werk ik nauw samen met klanten en heb ik regelmatig contact met ze. Daarbij ben ik ook nog eens commercieel bezig: als ik een kans zie voor verbetering, dan stel ik dat proactief voor aan klanten. Dat levert ons extra werk op en de klant tijdwinst, bijvoorbeeld door een functie toe te voegen die automatisch brieven genereert.”

Volop ruimte om te ontwikkelen

Ook over de open en behulpzame bedrijfscultuur is hij positief. “Iedereen is bereid om me te helpen, bijvoorbeeld met vragen over onze bedrijfsspecifieke software HR Core en Selfservice.” Daardoor kreeg hij veel kansen om zich te ontwikkelen. “Zo pakte ik eens een ticket op over verlofregeling, maar ik had daar nog geen ervaring mee. Ik vroeg aan de productconsultant hoe ik dat het beste kon aanpakken en loste het samen met hem op. Door zelf initiatief te tonen en met teamwork lukt heel veel. Daardoor is er veel ruimte om alles te leren en jezelf verder te ontwikkelen.”

Kennissessies, trainingen en workshopdagen

Die ruimte voor ontwikkeling komt ook op andere manieren terug. Wim: “We organiseren kennissessies waarin we uitgebreid kennis delen met elkaar, bijvoorbeeld over een update van waardelijsten of payrollsystemen. Verder zijn er workshops over soft skills, zoals persoonlijk leiderschap en feedback geven.”

Het hoogtepunt vindt hij de jaarlijkse workshopdag, oftewel All Staff YouGrow Learning Café. “Die hebben we met het hele bedrijf tegelijk. Afgelopen keer kregen we informatie over de ontwikkelingen van volgend jaar en AI, een training over lean management en interessante lezingen. Ook kon je je inschrijven voor boeiende workshops.” Op de vraag of hij anderen zou aanraden om bij Visma YouServe te werken, hoeft hij dan ook niet lang na te denken. “Zeker weten!”

Word jij Wim zijn nieuwe collega?

Openstaande vacatures